2007-06-01

Texchturizing. We must haev moor texchturizing, arrrr.

Eile käisin ma oma Kopenhaagenis viibitud aja jooksul esimest korda juuksuris. Ega mu juustest, nagu nad pool aastat tagasi olid, enam suurt midagi alles pole. Samas aevastab David neid endiselt igal õhtul oma ninast välja, nii et ma kardan, et selle probleemi lahendab alles nulliga kiilaks ajamine.
Eile lõikas mu juukseid esimest korda elus meesjuuksur. Süüria poiss nigu ponks, tõmmu, valgete hammastega, ilusa naeratusega, hoolitseva suhtumisega. Selgitas igal sammul, mida ta nüüd tegema hakkab ja mis juhtuma peaks, veidi nagu oleks tegemist kirurgilist sekkumist nõudva operatsiooniga. Ma nüüd panen sulle natuke seda kreemi siia juustesse, see teeb nad pehmemaks. Nüüd lõikan ma siit selle tuti maha. Õde, skalpell, palun!
Ja väga, väga ilmselt oli tegemis geiga (ega ma ei kujuta tegelikult ka ette juuksurisalongis töötavat heteromeest), aga siin oli tegemist täiesti manifesteeritud geilusega - roosa t-särk ja kõnnak, millega me tavapäraselt tupsukestega kõrgekontsalisi toatuhvleid seostame, pepu vilkalt paremale-vasakule võnklemas. Mulle tuli kohe meelde noormees A.K. Tartu päevilt, kes Wildes kord kirjeldamatu intonatsiooniga kiljatas: "Oih, mu KOORE sees on ju KÄRBES!"
Üks mu kolleeg tuli samas välja teooriaga, et tegelikult naised peaksidki laskma oma juukseid meestel lõigata - et meeste lähenemine on teine, nad vaatavad asjale teise pilguga ja üldse julgevad rohkem eksperimenteerida. Et seal, kus naisjuuksur hakkab kaeblema ("Niiiiiii ilusad pikad juuksed ja misjaoks neid nüüd ikka maha lõigata kohe, järsku ikka tasandaks veidi"), võtab mees käärid ja teeb tsahh poole sekundiga kakskümmend sentimeetrit vähemaks.
Ja noh, tulemusega ma olen väga rahul tegelikult, arvestades ka, et selle raha eest peabki tulemusega rahul olema. Et, ausalt, te ei taha teada, palju Kopenhaagenis juuksuris käimine maksab. Tagasihoidlikemate nõudmistega viielapseline pere sööks selle raha eest vähemalt nädala. Minu õnn, et mul veel lapsi ei ole. Kopenhaageni omapäraks on küll see, et ka siin leiab kohti, mille akendel reklaamitakse suurtes mustades trükitähtedes juukselõikust kõigile vaid viiekümne krooni eest, kuid ma pole nendes salongides veel kunagi ühtegi naist näinud - ilmselt põhjuseks see, et täidesaatvaks jõuks on reeglina keskealine vuntsidega lähis-Ida päritolu mees, kelle ainsat kääripaari on perekonnas meesliini pidi pärandatud juba sajandeid. Või vähemalt nii see teiselt poolt akent paistab.

3 kommentaari:

jyllinge here I come ütles ...

Palun siis palju pilte uue soenguga. Nagu ma ülaltoodud loost lugeda võin, siis läks tsahhh 20 cm kääridega otstest ilma hala ja nututa nii et palun uut Anni näha.

Anonüümne ütles ...

Njah, taaskord pean nentima, et mina ka, mina ka! Ehk siis t6mbama paralleele teemal, elu valismaal on igal pool yhesugune. Melbourne'is viibitud 9 kuu jooksul pole ma veel kordagi oma jalga juuksurisse t6stnud ja minu tukaga blondist on saanud 'tukk ammu pikaks kasvanud ja k6rva taha lykatud, veerand pead brynett' tyypi soeng. Ja p6him6tteliselt ega ma vaga ei p6egi. Nyyd tundub juba, et veel kuuke oodata ja siis oma eesti juuksurit 10 kuud 'kasimata' peaga ehmatada polegi yldse paha m6te. Sest pea ees tundmatusse juuksurisse hypata tundub mulle endiselt vagagi jube. Raakimata sellest, et pikkade juuste varvimine pluss l6ikus on vaga kallis. V6i vahemalt teevad k6ik mu siinsed tuttavad naisterahvad minu juuksuri plaanidest kuuldes vaga valulise nao ja soovitavad mul soojalt juba varakult raha koguma hakata.. Samas tana hommikul t66le tulles m66dusin ma nurga peal avatud uuesti peenest juuksuri- ja kosmeetikasalongist, mille aknal olid suured kutsuvad kirjad 'Winner of the colourist award' ja 'Australian stylist 2007' ja korraks tekkis ketserlik m6te sisse astuda ja omale aeg kinni panna. V6i vahemalt arglikult kysida, et KUI palju siis..? Lihtsalt elamuse m6ttes. Et nais kas teevad imet?

Aga Anni poolt pilte uuest soengust paluks igal juhul!

hedi ütles ...

See on enam kui kummaline kuidas meid väljaspool isamaad kummitavad samad proosalised probleemid! Mina näiteks olen täiesti teadlikult planeerinud oma suvise Eestis-käigu programmi juuksuri külastuse. Ei noh - voib-olla tulebki Sveitsis juuksel6ikus odavam, kui oma juuksur siia kohale lennutada?
Ja muuseas - planeerides oma külasviibivate s6prade laupäeva,leidsin päevasündmuste hulgast Street Parade'i. Läksime kohale ja saime kommi, kondoome, hambaharja, harivat materjali ja loomulikult k6hutäie naerda (mitte üldsegi pahas m6ttes) sest m6ned kostüümid ja tanstusammud olid toesti koomilised. Ja minu s6branna boyfriend on ise süüdi, et me tema üle jätkuvalt naerame, kuna tal onnestus ise paraadi filmides jätta videole kuldsed s6nad: "Mida rohkem ma neid vaatan, seda rohkem see mulle meeldima hakkab!"