2008-08-24

Prius, kalleim anne

Mõnusa ilma tõttu on see töötuba mõnda aega suletud olnud.
Vale, tegelikult on töötuba suletud olnud tõsise motivatsiooni- ja ajapuuduse tõttu. Eks mu viimase kuu aja kõige huvitavam atraktsioon on olnud ka pühapäevane pesupesu ja selle meelelahutuslik tase kolmandate isikute suhtes eriti kriitikat ei kannata. However - neli viimast vaba päeva on elutahte jälle minuni tagasi toonud ja algava nädala suhtes on mul üksnes positiivsed ootused.
Esimene pulm mu elus, kus ma käisin, oli ilmselt mu isa oma. See oli juba suti aega tagasi, vahepeal on neid veel mõni olnud ja nüüd reedel abiellus üks Davidi sõpru oma tshehhitarist tüdruksõbraga.
Ühine joon kõigil pulmadel, kus ma külalisena viibinud olen (peale teatavate ülikonnastatud-valgekleidistatud personnaazhide muidugi), on see, et tseremoonia muusikaline taust on reeglina haruldaselt halb. Mulle tundub, et eriti kehtib see kiriklike laulatuste suhtes, aga sellest on muidugi ka mõnda aega, kui ma viimati perekonnaseisuametis käisin. Igatahes vaidlesime pärast pikalt, kumb oli halvem, laulja või orelimängija - selle viimase standard oli veel tükk maad allpool keskkooliaegse muusikaõpetaja Malle E. tasemest, kes õige(te)st klahvi(de)st möödapanekut heastas hästi valjusti mängimisega. Keskkooliga käisime ka ooperiteatris Estonia Bizet' kuulsat ooperit "Carmen" vaatamas, kus Escamillo rõõmsalt nagu linnuke oma aaria esimesed kaks minutit orkestrist pool tooni madalamalt lõõritas. Uuesti asjast rääkides - asja ei teinud sugugi paremaks ka see, et Taani kiriklike teenistuste (ma ei mäleta, ehk on ka Eestis sama?) juurde kuulub lahutamatult see, et rahvas kirikus peab koraale kaasa laulma. Taanlased on ses suhtes vägagi püüdlikud, aga paraku on lauldava viisi saladustesse pühendatud vaid vähesed. Note to self - oma pulmas mängida biitleid, "Juulikuu lund" või muud, mida rahvas ka kaines olekus oleks suuteline kaasa laulma.
Mul üldiselt on mulje, et Taanis vist väga värvikaid pulmakombeid ei ole, mida eraldi välja tuua; märkimist väärib ilmselt siiski alljärgnev:
- "Kibe, kibe!" karjumist asendab noaga vastu taldrikut või jalgadega vastu põrandat tagumine. Esimesel juhul peab pruutpaar püstijalu toolide peale ronima ja suudlema; teisel laua alla pugema ja suudlema. Vastuvaidlemine on välistatud, nii et õelamaid külalisi tihti täheldatakse sadistliku naudinguga viis-kümme minutit järjest nii ühte kui teist tegemas; positiivse poole pealt annab pidev üles-alla ronimine pruutpaarile muidugi suurepärase võimaluse rikkalikku õhtusööki veidi allapoole raputada.
- Kui peigmees toast välja pissile läheb, jooksevad kõik toas viibivad mehed järgemööda pruuti suudlema. Kui pruut pissile läheb, suudlevad naised peigmeest. Selles pulmas vähemalt pruut minu teada pissil ei käinud...
- Pulmavalss on õhtu kohustuslik osa, olenemata sellest, kas pruutpaar tantsida oskab. Pulmakülalised seisavad ringis tantsiva pruutpaari ümber ja hakkavad tantsu edenedes järjest pruutpaari poole liikuma, nii et lõpuks pruutpaaril enam ruumi tantsida ei ole. Selle järel nabitakse peigmees kinni, tiritakse tal kingad jalast ja lõigatakse sokkidel varbad maha. (Ma olen kohalike käest uurida püüdnud, et mis selle kombe taust on, aga seda teavet ilmselt nii kergekäeliselt autsaideritele ei jagata.)
Kokkuvõtvalt oli tegemist õnnestunud üritusega ja kui me umbes nelja ajal koju jõudsime, ootas meid tihenevas vihmasajus uksel kollane A4-formaadis teade, et naabritel järgmisel õhtul tagahoovis pidu plaanis on ja sellest tulenevalt õhtu "veidi lärmikaks" kujuneda võib. Kihistasime kahjurõõmsalt ja läksime voodisse - ja tõepoolest, lausvihma sadas ka terve järgmise päeva. Hommikul lugesime lehest, et õnnetuseks jäime poole tunni võrra ilma koloriitsest ööprojektist, kus kohalik noorsugu teisel pool väljakut raamatukogu pihta tulistas ja möödasõitvaid jalgrattureid terroriseeris. Elu on meil huvitav siin Taanimaal.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Sa pead silmas ikka muusikaõpetaja Maire X? Tema on jah tuntud pidev-pedalist, selge näide, et vanasõna "julge pealehakkamine on pool võitu" töötab

Cat Power ütles ...

Ah õigus, Maire muidugi - me kutsusime teda vist ainult Malleks, ma ei mäleta, kes talle selle nime pani, aga siit ka eksitus...