2007-11-19

Naugumise karpsed

Reedel käisime Michaeli offisis veinidegusteerimisõhtul, sarnane üritus sellega, kus käisime siis, kui ma värskelt siia kolinud olin, ma vist midagi kirjutasin ka selle kohta.
Üldiste tähelepanekutena võib küll kirja panna, et aasta tagasi ei saanud ma ikka mitte kottigi aru, mida see veiniesitleja seal blääbis, aga kõigil teistel oli jube lõbus. Seekordsel üritusel sain ma üsna rahuldavalt aru, millest jutt käis, aga see oli täiesti surmigav ja inimeste nägusid vaadates sain aru, et ma ei ole ainus - ma mõtlesin, et veinikaupmehed on kõik sellised joviaalsed joodikud, nagu see, kes meile aasta alguses portveine tutvustas, aga võin vanduda käsi südamel, et enamik audiitoreid on joviaalsemad joodikud kui see kutt. Kui ta alustas oma ettekannet dessertveinidest hoiatusega, et nüüd räägib ta pool tundi oma lapsepõlvest, mõtlesin ma, et see on nali, aga tuli välja, et tegemist oli täiesti tõsise kavatsusega. Tegemist oli pika ja halli lapsepõlvega, mille kestel kuuskümmend inimest näljaste nägudega ootas, millal esimene vein välja kallatakse. Siis jõudis see Minty O'Hare arusaamisele, et nüüd on aeg nalja teha, ja ta rääkis meile pikantse loo sellest, kuidas tal pärast teatud dessertveini maitsmist rongis väga paha hakkas.
Kui ma seal viimati käisin, valati klaasid degusteeritavat jooki ikka ääreni täis, nii et valdav enamus osalejaid oli õhtu lõpuks üsna, khm, ülevas meeleolus. Seekord sai igaüks klaasi põhja kahe sõrme jagu. Ma saan aru küll, et see viimane on rohkem nagu degusteerimise ideega kooskõlas, aga ikkagi, mismõttes.
Allakäik, üldine allakäik, tuleb tõdeda. Aasta tagasi ei saanud ma taani keelest kottigi aru. Nüüd saan ma aru piisavalt, et tõdeda - enamus, mida see rahvas räägib, on ikka surmigav, ilm ja ühistransport, ma ütlen.
Ah, hall novembriilm. Täna hommikul tundsin tõsist kiusatust end haigeks kuulutada ja mitte tööle minna. Kraadiklaas näitas kangekaelselt 36,54. Pärast kurnavat sisemist võitlust ajasin riided selga ja kooberdasin bussipeatusesse. Praegu mõtlen, et raip, kellele seda südametunnistust siis nüüd väga vaja on.

Kommentaare ei ole: