2008-09-24

Kui siit võidusamba otsast alla vaatan ehk Projekt Talna Hobene

Minu meelest on tegemist väga asjaliku teemapüstitusega ja ma üldse ei saa aru, miks inimesed nüüd Helle Kalda kallal näägutavad, et napakas küsimus ja napakas küsimus. Siililegi selge ju, et tegemist on julgeolekualaselt väga tundliku projektiga ja et ainuski vääratus võib Eesti riigile nii lühemas kui pikemas perspektiivis kalliks maksma minna.
Mõtelge nüüd ise. Kui suurriik X nüüd sambajoonised niimoodi enda kätte saab, asi tal siis tshehhide juurde minna ja lasta samba sisse paigutada rühm dessantväelasi, kes siis ööpimeduse varjus Vabaduse väljakul sambast välja hüppaksid ja vaenlasele linna väravad avaksid (ma ei tea küll, mis see linna väravate avamise analoog moodsa kultuuri kontekstis täpselt olla võiks, aga me võime ju ka ajaloolise järjepidevuse seisukohalt näiteks oletada, et nad Toompea ja all-linna vahelise värava Lühikeses jalas lahti teevad, kui keegi hoolikas inimene selle eelnevalt kinni on pannud muidugi). Või hullem veel, samba sisse näiteks pommi panna, tshehhid panevad selle pahaaimamatult püsti, kurjakuulutavat tiksumist klaaspaneelide alt muidugi keegi ei märka ja siis ongi auk Vabaduse väljakul veel tunduvalt suurem kui praegu (või noh, oli juunis, ma pärast seda pole nagu kohapeal kontrollimas käinud).
Ma olen jumala kindel, et Aaviksoo tegi saalis lihtsalt kõigi ees head nägu, aga endal oli süda tegelikult saapasääres ja tundis hirmu külma kätt oma südant pigistamas - et mis nüüd, kui Simm joonised tõesti vaenlasele kätte mängis!
Oh jah - ei ole tõesti vaja rutakaid järeldusi teha, armsad kaasmaalased! Tõde on seal kusagil väljas vihma käes.

Kommentaare ei ole: