2011-05-20

Mida von Trier tegelikult ütles

Tänane Berlingske on ära trükkinud selle, mida Lars von Trier tegelikult ütles ja mille pärast nimetatu Cannes'ist punase kaardi sai. Kuna see allakirjutanu meelest on piisavalt värvikas ja pigem portreteerib von Trieri kui meest, kes ütles midagi partsti välja, mõistis, kuidas press seda (loomulikult) tagantjärgi tõlgendab, üritas end selgitada ja asja naljaks pöörata, aga vajus iga sõnaga üha sügavamale sohu, toon selle ka siinkohal ära.
Berlingske andmetel ütles von Trier tegelikult järgmist:
"Ma uskusin kaua, et olen juut, ja olin õnnelik selle üle, et olen juut. Hiljem ilmus välja Susanne Bier ja siis ma enam selle üle nii õnnelik ei olnud. Ei, see oli nali... ja siis ma sain teada, et tegelikult olin ma nats, kuna mu pere oli sakslased, mis samuti täitis mind teatud rahuldustundega... Mida ma öelda võin: ma mõistan Hitlerit, kuid arvan, et ta tegi mõningaid asju, mis olid täiesti valed. Absoluutselt. Ma näen teda oma punkris istumas. Rahulikult, tulemas on punkt ja lõpp sellele, ma arvan, et ma mõistan seda meest. Ta ei ole, mida me kutsume heaks poisiks, aga ma mõistan paljutki tema ümber ja sümpatiseerin temaga natuke. Aga ma ei ole Teise Maailmasõja pooldaja ja ma ei ole juutide vastu, isegi mitte Susanne Bieri. Ma pooldan juute loomulikult väga, mitte liiga palju, sest Iisrael on pain in the ass, aga ikkagi... kuidas ma sellest lausest nüüd välja saan?"
Pole ilmselt midagi imestada, et pressis on ülaltoodut kajastatud enam-vähem järgnevalt: "Von Trier: "Ma mõistan Hitlerit.""

Kommentaare ei ole: