2008-02-25

Tshernobõl - EI tänavavalgustusele!

Sellest, kui vähe õieti Taanis juhtub, saad sa aru ainult nendel hetkedel, kui sa avad hommikul DR-i uudistelehe (DR on noh, umbes nagu etv24 või nii) ja avastad, et esiküljeuudiseks on teade sellest, et Kolding, kohalik omavalitsus Jüütimaal (Kolding on noh, umbes nagu Järva-Jaani või nii) on pärast pikki ja unetuid öid nii omavalitsuse enda töötajate kui ka väljastpoolt palgatud konsultantidega nüüd lõplikult otsustanud maha matta unistuse sellest, et Kolding endale oma slogani saaks.
Ühest küljes austan ma Koldingi otsust, ma tõesti austan. Teisest küljest tahaksin ma puhtinimlikust uudishimust teada, palju maksumaksja rahasid sellesse projekti maeti, enne kui see surnult sündinud lapseks kuulutada otsustati. Tõepoolest, kui bilansi kuludekülg hakkab lähenema kaheksakohalisele numbrile, on maksumaksja meelerahu huvides ilmselt otstarbekam kuulutada maakonna ametlikuks sloganiks: "Welcome to Kolding!"
Sest ei saa öelda, et Kolding ei oleks endast inimeste mällu pitserit vajutanud. Enamik taanlasi teab Koldingit - kohana, kus asus ilutulestikuvabrik, mis mõned aastad tagasi õnnetul kombel õhku lendas. Ehk oleks Kolding pidanud oma sloganiks valima "Kolding - get a bang in your life!"?
Positiivne on muidugi see, et ei saa öelda, et Eesti oleks koht, kus midagi kunagi ei juhtu. Millisesse päeva ei tooks päikesepaistet tuntud opositsioonipoliitik, kes pingi pealt püsti kargab ja valimatult röökima pistab, et peaminister on üks urrima valetaja. Urrima lasteaed, ma ütlen.
Ma ei taha muidugi üldse väita, et riigieelarve on tasakaalus või et peaminister räägib tõtt - selleks olen ma kahetsusväärselt väheinformeeritud või õnnistatult ignorantne. Küsimus on pigem nagu väljenduskuntsis, aga statistikat vaadates ei pane mind ka eriti imestama, et laus-, vabandage väljendust, -pasa ja kopaga peale minnes loodetakse järgmistel valimistel paremat tulemust saada.

Kommentaare ei ole: