2007-10-04

Kõikide riikide proletaarlased, ühinege.

Niisiis, nad otsustasid kinni panna selle keeltekooli, kus ma käima hakkasin, sest Kopenhaageni linnavalitsus väidab, et kool on neile neli ja pool miljonit kohalikku ühikut võlgu, ja kool muidugi väidab, et nad ei ole kellelegi midagi võlgu. Ühesõnaga otsustas linnavalitsus kooliga finantseerimislepingu ära lõpetada, mis tekitab minus põhimõtteliselt tahtmise Ritt Bjerregaardi pihta visata purgitäis Avada Kedavrat, sest vahe selle eelmise kooliga, kus ma taani keelt õppida üritasin, on ikka nagu öö ja päev. Sõjaväeline kord, see selleks, aga me õigupoolest õppisime midagi.
Aga taanlased, demokraatliku ühiskonna sigitised, ei anna niisama kergelt alla ja meelitavad ka meid, sinisilmseid immigrante, streikide ja demonstratsioonide libedale teele astuma. Kooli sulgemisele järgneval päeval kell 11 hommikul toimus demonstratsioon kooli sulgemise vastu. Ega ma sinna ei läinud, isegi kui ma sel ajal tööl ei oleks olnud - ma olen avalike meeleavalduste ja miitingute suhtes üsna allergiliseks muutunud. Ja üldiselt tundub mulle, et arvestades neid mastaapseid demonstratsioone, mis siin viimase aasta jooksul toimunud on, ei läheks küll vaja midagi vähemat kui üks väike ja hästi läbimõeldud pronksöö, et Kopenhaageni linnavalitsust kottima hakkaks; nad on siin enam-vähem juba kõike näinud. Millest annab tunnistust ka asjaolu, et kui keegi küsis, miks demo nii kummalisel ajal toimub, kell 11 hommikul, laiutas koolidirektor käsi ja ütles: "Ei ole midagi teha, linnavalitsus ei olnud nõus muud aega kooskõlastama, enne seda on hommikune tipptund ja kella kaheteistkümnest tulevad juba järgmised demonstrandid peale."

Kommentaare ei ole: