2008-11-09

Easy like Sunday afternoon

Erakordselt unine pühapäev. David mängib kaheksandat tundi järjest Fallout 3. Taani hilissügis on lõpuks kohale jõudnud ja end sisse seadnud ning paistab, et ei viitsi lahkuda vähemalt järgmised neli kuud. Taevas on hall, puud on paljad, üksikute lipendavate kollaste lehtedega, ja vihma niristab vastu akent. Ega siin paremat loota mõnda aega ei ole.
Reedel leidis aset üldrahvaliku tähtsusega sündmus. Nagu ikka kord aastas, jõudis sel päeval poodidesse ja baaridesse Tuborgi jõuluõlu. Räägitakse, et pikka aega oli tähtpäevaks olnud neljapäev, aga sellel olla olnud katastroofilised tagajärjed inimeste töökultuurile järgneval reedel.
Mis mulle väikese tarbija petmisena tundub küll, on see, et jõuluõlle reklaamikampaania hüüdlauseks on "Lumi hakkab langema nädala pärast/homme jne.!", pakse lumehelbeid täis plakatid, jõuluvana ja muud. Come on, kutid! Me ju kõik teame, et Taanis lund sajab heal juhul kahel päeval talve jooksul, ja ka siis sulab see valguskiirusel, nii et juba järgmisel hommikul peab tööle läbi mudalompide pladistama. Nii et milleks inimestes asjatut nostalgiat tekitada...
Kui on midagi, millest ma Taanis tõeliselt puudust tunnen, siis lumi on ilmselt see. Eestis on musta maa kohal vähemalt võimalus mõistlikuks õiguspäraseks ootuseks, Taanis oleks tegemist lollide lohutusega.

2 kommentaari:

Margus ütles ...

Viimati, kui mul oli "õnne" juua Tuborgi jõuluõlut, oli see küll võrdlemisi joodamatu... Kas vahepeal on toimunud mingeid arenguid?

Cat Power ütles ...

Ma olen rohkem veinijoodik nii ehk nii, õlle suhtes on mu seisukoht suht ühene: õlu on õlu. Nii et minu meelest on joodav küll, kui mul mingil põhjusel peaks tekkima tahtmine õlut juua...